Wat mij opvalt in deze discussie en andere discussies:
Dit mag niet, zus is not-done, zo is niet goed, dat is niet voorgeschreven, enzovoort.
Voor het examen tot Lotus kom je niet om de voorgeschreven middelen heen.
Anders geldt dat voor Lotus die geslaagd is en Lotus of Simulatieslachtoffer zijn en spelen een leuke uitdaging vind.
Waar staat dat bepaalde materialen niet mogen worden gebruikt door de Lotus bij examens van EHBO-ers en bij oefeningen (met EHBO-ers).
Als iets niet wordt vermeld in het Lotus leerboek betekent niet dat het niet mag worden gebruikt.
Het gaat om het grimeren van een specifiek letsel en het uitbeelden van stoornissen.
Welke materialen een (gevorderde) Lotus ook gebruikt, het gaat er om om de grime of uitbeelding zo realistisch mogelijk te maken.
Welke materialen daarvoor worden gebruikt, het zal me een xxxzorg zijn.
Als dat materiaal totaal afwijkt van de materialen en middelen die in het Lotus leerboek staan, ik vind het alleen maar innovatief en creatief en andere Lotussen kunnen verfrissende ideeen opdoen.
Elke Lotus heeft een eigen voorkeur om bepaalde materialen te gebruiken, maar om nu als Lotuskring te zeggen, dat mag niet, is verboden, is not-done, of niet goed, vind ik absoluut te ver gaan.